Saturday, November 7, 2009

Spare sikit duit



Salam.

Dapat RM 7 Juta dari putera Arab Saudi kerana pulangkan barang tercicir milik kerabat Arab tu. Bagus la, satu sifat yg mulia. Barang milik orang, bukan kita punya, nak buat apa kita ambil. Berdosa.

Duit 7 Juta pun khabarnya dah diagih2kan kpd yg memerlukannya. Alhamdulillah, satu lagi sifat mulia. Tidak makan sorang. Tidak bakhil.

Harap-harap, spare sikit la duit untuk beli kain tudung.

ALLAH memberi peringatan:

`Dan katakanlah kpd perempuan-perempuan yg beriman supaya menyekat pandangan mereka ( dpd memandang yg haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yg zahir dpdnya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dgn tudung kepala mereka.....................
AN-NUR: 31

8 comments:

fawi said...

4. Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

Abu Faqihah 74 said...

tudung tak sampai rm 100 pun..moga mendapat hidayah...!!!!

Gedung Ilmu said...

Salam..
Inilah Bini Perdana Menteri Hampa semua.Kalu yang tak sokong pangkah PM tuu tak terlibat dosa kot. Pikiaq tengok lah....

Ainur68 said...

Begitulah sikap kita yang mengaku Islam. Ikut separuh Quran dan meninggalkan yg separuh lg! Pastu marah bila orang kata kita bukan Islam.....

PRO ISLAM said...

Gaji PM Najib tu pun dah lebih dari cukup nak beli tudung kat Rosmah yang harganya tak seberapa. Duit yang 7 juta bolih bagi kat orang susah seluruh 1Malaysia jangan kira parti apa pun.

B said...

Oooo.. pedas-pedas sindiran. Memang patut pun!

pacheko said...

Moga-moga Mereka ini di beri pertunjuk dan hidayah. Bertambah-tambah la berkat hendaknya...

FARZLI said...

tudung 8 juta,xckup sejuta lagi