Saturday, October 31, 2009

Matikan hujjah musuh


Salam.

Firman ALLAH SWT (mafhum):

`Tidakkah engkau (pelik) memikirkan (wahai Muhammad saw) tentang orang yg berhujjah membantah Nabi Ibrahim (dengan sombongnya) mengenai Tuhannya, kerana ALLAH memberi orang itu kuasa pemerintahan? Ketika Nabi Ibrahim berkata: `Tuhanku ialah Yang Menghidup dan Yang Mematikan.' Ia menjawab: `Aku juga boleh menghidup dan mematikan.' Nabi Ibrahim berkata lagi:` Sesungguhnya ALLAH menerbitkan matahari dari timur, oleh itu terbitkan ia dari barat.' Maka tercenganglah orang yg kafir itu (lalu diam membisu). Dan (ingatlah), ALLAH tidak akan memberikan petunjuk kpd kaum yg zolim.'
AL-BAQARAH: 258

Antara skil dalam berda'wah ialah:

Berda'wah sambil mematikan hujjah musuh.

Bila dah takda hujjah dia melawan juga, maka layaklah dia di salai di dalam neraka!









2 comments:

Gedung Ilmu said...

Salam ...Ustaz
Ada contoh tak nak matikan hujah orang tak mau ke dasar-dasar islam spt katanya:
1. Barang naik tak pa krn gaji naik.
2. Keta banyak la ni pasai minyak murah.
3. Duit tabung haji hilang tak pa, pasai duit kita simpan dok banyak tu juga.
4.Sapa perintah pun sama je, kalu bagi depa jangan-jangan lebih teruk lagi.

Kata-kata diatas ni kita dah betengkar pun payah depa faham. Apa nak kata.

Love Islam said...

Salam buat Gedung ilmu - Nak kata apa dah - Otak dah tersumbat, tak da pendirian hidup. Tinggalkan mereka setelah kita berhujjah. Ramai lagi yg otak mereka sehat-sehat belaka.