Wednesday, August 12, 2009

Ini harta siapa yang punya?






Salam.

Ini harta siapa yg punya? Ahmad Albab yg punya! Ha ha ha!

Apa punya ikan pari, semuanya dia tibai.

Tak pa la sbb ikan pari tu tak pergi sekolah, mana dia tau beza antara makanan dgn surat khabar cina. Baru lah dikatakan, membujur lalu melintang patah!

Yang buruknya manusia mcm kita ni la. Harap ada aqal aje, kadang2 lebih dungu dari binatang yg ada.

Makan yg halal, yg haram pun sumbat juga.

Sanggup beratur di kedai 4 nombor ekor, cari `rezeki' lebih untuk anak isteri.

Kadang-kadang, songlap duit anak yatim, duit baitulmal, duit zakat dsb, tanpa rasa takut kpd ALLAH.

Nak dasyat lagi, tunggu Ramadhan ni, akan ada yg puasa tapi tak solat 5 waktu, tarawikh pergi pulak!

Mana wajib, mana sunat, dah tak boleh dibezakan lagi.

Ibadah pun main hantam saja.

Jangan bagi Malaikat `pening' sudah la............

3 comments:

lad said...

salam ustaz,pelik jugak tgk ikan pari tu boleh mkn semua. Dari sudut yg lain boleh juga ditafsirkan yg laut sudah tercemar dek tgn2 manusia.

B said...

Mungkin Allah nak bgtau kat manusia, jgn rosakkan dan jaga alam sekitar termasuk alam laut yg penting penjagaannya kerana ada kaitan rapat dgn Rantaian Pemakanan @"Food Chain" makhluk termasuk manusia.

Love Islam said...

Setuju.