Sunday, November 23, 2008

Peruntuh-peruntuh Islam......


Saidina Umar r.h. pernah berkata:

`Sesungguhnya ISLAM itu dapat diruntuhkan kepingan demi kepingan oleh mereka yg lahir di dalam ISLAM, jika ia tidak mengetahui apa itu Jahiliyyah.'

Maka tidak sedikit di dalam Islam, golongan-golongan jahil ini.

Jahil dalam aqidah, tidak memahami maksud menjadi org Islam. Bagi mereka cukup dgn mengaku jadi org Islam, segala2nya selesai, seolah-olah syurga itu bapak mereka yg cipta!

Firman ALLAH SWT (maksud):

`Adakah kamu menyangka bahawa kamu akan masuk Syurga, padahal belum lagi nyata kpd ALLAH (wujudnya) org-org yg berjihad di antara kamu, dan (belum lagi) nyata (wujudnya) org-org yg sabar (tabah dan cekal hati dlm perjuangan)?

ALI-IMRAN: 142

Paling parah, golongan jahil agama merasakan mereka itu lah golongan yg betul, tahu kesemuanya ttg Islam, wal hal Al-Quran menyuluh mereka dgn suluhan yg menzahirkan kemiskinan aqidah mereka.

Paling parah lagi, dgn kejahilan itu, mereka menjadi peruntuh kpd ugama ALLAH, menutup semua sumber yg ada untuk mendapat hidayah petunjuk, dan akhirnya menyerang Islam dan pendukungnya yg setia.

Firman ALLAH SWT (mafhum):

`Dan mereka berkata: `Hati kami dalam tutupan yg berlapis-lapis (menghalang kami) dpd memahami apa yg engkau serukan kami kpdnya, dan pd telinga kami penyumbat (menjadikan kami tidak dapat mendengarnya), serta di antara kami dgnmu ada sekatan (yg memisahkan fahaman kita); oleh itu, bekerjalah engkau (untuk agamamu), sesungguhnya kami juga tetap bekerja( untuk mempertahankan kepercayaan kami).'


FUSSILAT: 5




`

No comments: