Tuesday, January 26, 2010

La'nat ALLAH


Maksud: 'Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanKu (Islam) yg betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya, dan janganlah kamu mengikut jalan-jalan (yg lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yg lain itu) akan mencerai-beraikan kamu dari jalan ALLAH. Dengan yg demikian itulah ALLAH perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa.'
AL-AN'AM: 153

Assalamu'alaikum wrm.

Syaikhul Islam,Ibn Taimiyah telah berkata:

"Sesiapa yang meyakini bahawa dirinya boleh memperolehi hidayah selain daripada hidayah ALLAH yg telah dibawa oleh Nabi Muhammad saw, maka atasnya la'nat ALLAH, malaikat dan seluruh orang-orang yg beriman. Mana-mana negeri yg tidak disinari oleh cahaya kerasulan merupakan negeri terla'nat. Setiap hati yg tidak melihat cahaya agama ini adalah hati yang dimurkai ALLAH."

Hidup dalam la'nat ALLAH................. itulah kehidupan Fira'un, dan mereka yg mewarisi perbuatan khianatnya sehingga hari kebangkitan.

Mereka mungkin kaya harta, tapi miskin pegangan Islamnya.

Mereka tidur di atas tilam-tilam empuk, dgn penghawa dingin yg menyucuk tulang sejuknya, tapi seolah-olah mereka tidur di dalam gua yg sempit. Panas, gelisah, tiada peredaran udara yg sempurna. Jiwa sempit dan terseksa. Menanti sakinah yg tidak layak untuknya.

Mereka punya anak yg ramai, tapi semua anaknya bercita-cita supaya dia mati cepat agar harta dapat dibolot dan dibahagi-bahagikan.

Dia merana di alam barzakh, menanti do'a anak yg tak kunjung tiba!

Semua mela'natnya.

Na'uzubiilahi min zalik.



No comments: