Wednesday, December 24, 2008

Kasut- senjata moden abad 22

Hero baru- Muntazir Az-Zaidi
opps! nasib baik tak kena!

Ketika hampir seluruh pemimpin Arab hari ini tunduk dan mengiyakan saja apa yg dilakukan oleh Mr Bush ini, ALLAH lantik bagi kita seorang wartawan Iraq, yg namanya tak pernah dikenal sebelum ini, jauh sekali untuk berkenalan dgnnya, yg akhirnya menjadi `idola' segera di kalangan kita yg memang meluat dgn tindakan si penjenayah dunia ini.

Dia tidak menggunakan peluru hidup, jauh sekali bom berangkai yg dijatuhkan tentera US di Iraq, cukup dgn kasut- Bush sudah dimalukan oleh seluruh dunia.

Demonstari jalanan berlaku hampir setiap hari di Iraq, termasuk di Lebanon dalam usaha mengajak masyarakat menyokong tindakan Muntazir.

Sudah siap sedia ratusan peguam yg tanpa mahu dibayar, bersedia untuk membela Muntazir dalam perbicaraan pd minggu depan.

Begitulah nilai harga maruah diri mereka. Di Thailand, PM nya bertukar setahun sebanyak 3 orang! Tak sempat nak hafal nama, dah diganti dgn org lain. Di Malaysia, jenuh tunggu.....

Maruah dan harga diri memang tinggi nilainya.....

P36 KT, agak-agak nanti berapa ramai org melayu yg akan berkata- `same aje ustaz!(pinjam loghat org perak) siape menang pun, serupe aje!'

Agak2 kalau pemimpin UMNO kena baling kasut, amacam??? Sendiri jawab la.....

1 comment:

Abu Faqihah 74 said...

kasut terpakai saiz 10 tu..tu yg tak tahan .. padan muka bush tu..puak laknat betul...