Saturday, November 8, 2008

Menyambung silaturrahim..............

Bersama Mohamad di Kota 'Ajlun, Amman.

Dari Sp menuju Rantau, N9.

Isteriku dan mak Mohamad, baru sudah makan malam.

Surau di rumah mohamad di Kg Linsum, Rantau, N9.

Khamis 6 nov jam 10 pagi- Aku dan isteri bergerak meninggalkan SP untuk pulang ke KL sempena perkahwinan anak abangku, Ust Salehuddin Nasir. Kami menuju terlebih dahulu ke
Rantau, N9, untuk bertemu dgn Mohamad, bekas Pres Persatuan Pelajar Malaysia Di Universiti Mu'tah, Jordan. Sewaktu aku dan isteri berada di Jordan pd bulan Ramadhan yg lepas, dia adalah antara individu yg terbabit membawa aku dan isteri menziarahi sekitar kawasan bersejarah di Jordan, termasuk sama tak dilupakan Syafawati dan juga Mursyidah. Silaturrahim ini kami panjangkan sekembalinya dia ke Malaysia.

Sampai Rantau sekitar jam 4 ptg. Berbual mesra dgn ayahnya, Hj Mohsin, seorang pesara guru yg sekarang menjadi imam di surau di depan rumahnya, di samping mengajar di masjid di Seremban.

Seterusnya kami makan malam sebelum maghrib dgn menu ringkas tapi menyelerakan.
Selesai solat maghrib di surau di hadapan rumahnya, aku dan isteri memohon keizinan untuk bergerak ke destinasi seterusnya, iaitu ke Pekan Pedas untuk menziarahi seorang lagi anak angkat kami, juga bekas pelajar Univ Mu'tah, Jordan, bernama Intan.

Setelah meredah lorong yg tak sepatutnya kami lalui, aku dan Mohamad akhirnya sampai juga di rumah Intan di belakang Pekan Pedas. Rumah kg yg agak cantik. Kami dijamu Intan dgn roti canai segera dan kari ikan..... Sedap juga kerana perut ada ruang lagi nak diisi.

Dpd rumah Intan, akhirnya kami terus bergerak ke Seremban, mencari tempat tidur yg telah di booking awal- Hotel Sri Malaysia Seremban. Bermalam semalaman di sana. Lena sunguh kerana keletihan perjalanan. Esoknya (jumaat), check out sekitar jam 11 pagi dan terus ke KL.

Kesah selanjut menyusul..........

No comments: